Dīzeļauto joprojām ir viens no populārākajiem auto. Viens no iemesliem tam ir lielāka jauda un efektivitāte, salīdzinot ar benzīna motoriem. Tomēr dīzeļmotoriem ir arī savas problēmas. Tiem ir daudz lielāks piesārņojums, salīdzinot ar benzīna motoriem. Tam ir savi iemesli – dīzeļmotors ražo lielāku daudzumu dažādu kaitīgo emisiju, kas izdalās caur izplūdes sistēmu.

Lai samazinātu emisijas un uzlabotu dīzeļmotora sniegumu, lielākā daļa automobiļu ražotāju izmanto DPF filtru. DPF filtrs ir paredzēts, lai filtrētu un attīrītu dīzeļmotora emisijas, ieskaitot cietās daļiņas no izplūdes gāzēm, kas izdalās no dzinēja. Tomēr, lai DPF filtrs varētu darboties pareizi, tas ir regulāri jātīra. Šajā rakstā mēs apskatīsim, kā notiek DPF filtra tīrīšana un kāda nozīme tai ir transportlīdzekļa sniegumā un apkārtējās vides aizsardzībā.

dpf filtra tīrīšana

DPF (Diesel Particulate Filter) filtra tīrīšana notiek, izmantojot divas metodes – aktīvo reģenerāciju un filtra mazgāšanu.

Aktīvā reģenerācija ir process, kurā DPF filtra temperatūra tiek paaugstināta līdz apmēram 600-700 grādiem pēc Celsija, lai sadedzinātu dīzeļa daļiņas un atjaunotu filtra darbības spējas. Lai to panāktu, automašīnas vadības bloks paaugstina izplūdes gāzu temperatūru, paaugstinot degvielas piegādi dzinējam. Tas paaugstina izplūdes gāzu temperatūru, un tā ienāk DPF filtrā, sadedzinot fitrā uzkrātos kvēpus.

Tomēr, ja aktīvā regenerācija nav iespējama vai nav bijusi veiksmīga, ir jāveic DPF filtra mazgāšana. Filtra mazgāšana notiek, noņemot to no automašīnas un izmantojot speciālu mazgāšanas iekārtu izskalo no tā pelnus. Kad filtrs ir izskalots, tas tiek žāvēts līdz kamēr tas ir sauss. Kad filtra tīrīšana ir pabeigta, tas tiek uzstādīts atpakaļ savā vietā.

DPF filtra tīrīšana ir būtisks process, lai nodrošinātu, ka filtrs darbojas pareizi un samazinātu emisiju līmeni. To veic specializētos servisos vai darbnīcās.